[av_productslider wc_prod_visible='' wc_prod_hidden='' wc_prod_featured='' wc_prod_additional_filter='' sort='0' prod_order='' items='9' offset='0' columns='3' autoplay='no' interval='5' av-desktop-hide='' av-medium-hide='' av-small-hide='' av-mini-hide='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-8s8aq']

 

پمپ آب اصفهان یا تلمبه وسیله ای مکانیکی است که برای جا به جایی و یا انتقال آب یا انواع مایعات و سپس با افزایش فشار موجب جا به جایی آن ها با ارتفاع پایین تر یا بالاتر می شود. همچنین کاربرد پمپ های آب در صنایع مختلف بسیار زیاد است و از منابع انرژی متفاوتی استفاده می کنند. از جمله این پمپ ها با کاربرد برقی, دستی,موتورهای نیروی بادی و درون سوز می باشند. البته این پمپ ها در سایزهای مختلف ساخته می شوند که از سایزهای میکروسکوپی آن جهت انجام کارهای پزشکی استفاده می شود.

از سایزهای بزرگ آن نیز در صنایع مختلف استفاده می شود. پمپ های آب انرژی مکانیکی خود را از یک مخزن خارجی همچنین موتور می گیرند و به سیال مایعات که از آنجا عبور می کنند انتقال خواهند داد. البته با خروج سیال از پمپ انرژی آن افزایش می یابد. از این پمپ ها برای انتقال و جابجایی سیال ها از یک قسمت به قسمت دیگر در سیستم هیدرولیک و یا سیستم لوله کشی استفاده می کنند که انواع مختلف با کاربردهای خاصی دارند.

 نمایندگی پمپ آب اصفهان

پمپ آب دورانی

واحدهای اندازه گیری پمپ آب اصفهان

دبی به مقدار عبور سیال از یک مکان مشخص در واحد زمان است و علامت اختصاری آن Q می باشد. حال تعریف کلی آبدهی در پمپ آب اصفهان به صورت زیر است که مقدار مایع یا سیال در واحد معینی از زمان و از قسمتی خاص مثل خروجی پمپ خارج می شود که واحد اندازه گیری آن بر حسب مترمکعب بر ساعت, لیتر بر ثانیه و لیتر بر دقیقه می باشد‌. بنابراین مقدار هد هیدرولیکی با انرژی پتانسیل الکتریکی و مقدار ولتاژ برابر است. در نتیجه میزان جریان هیدرولیکی با جریان الکتریکی و مقدار آمپر برابر است.حال نازکتر شدن سیم انتقال برای جریان الکتریسیته میزان جریان عبوری کاهش می یابد و با کاهش سطح مقطع و قطر لوله جهت انتقال آب دبی آن نیز کاهش خواهد یافت‌. اگر در دو طرف لوله افقی مقدار هد یکسان به کار رفته باشد باعث می شود که سیال داخل لوله بدون جریان باشد.

پمپ آب اصفهان هد(ارتفاع) یا فشار پمپ

یعنی پمپ تا چه ارتفاعی می تواند سیال یا آب تحت فشار را بالا ببرد. همچنین پمپ آب سانتریفیوژ فشار یا هد آب را بر حسب فوت یا متر اندازه می گیرد. اما در پمپ های جا به جایی مثبت و روتاری, میزان فشار پمپ بر حسب کیلو پاسکال یا بار محاسبه می شود. البته ارتفاع پمپاژ هر نوع پمپ بر حسب سرعت گردش موتور و قطر پروانه پمپ محاسبه می شود و نوع سیال مورد نظر اهمیت ندارد.

انواع پمپ آب اصفهان بر اساس کارکرد

فروشگاه پمپ آب اصفهان

پمپ آب اصفهان

واحدهای اندازه گیری پمپ آب اصفهان

از روش های رایج دسته بندی پمپ آب اصفهان, روش انتقال انرژی به بخش سیال است که به دو روش جا به جایی مثبت و دینامیکی تقسیم می شود:

  1.  پمپ آب اصفهان جا به جایی مثبت
  2.  جا به جایی مثبت به دو نوع رفت و برگشت و دورانی تقسیم می شود.
  3. انواع پمپ آب دورانی

انواع پمپ آب اصفهان

نمایندگی پمپ آب اصفهان

نمایندگی پمپ آب اصفهان

در پمپ آب دورانی جا به جایی به وسیله ی حرکت دورانی پره ها, میل بادامک و چرخ دنده انجام می گیرد.

  • پمپ دنده ای

پمپ دنده ای یکی از رایج ترین پمپ ها جهت افزایش توان هیدرولیکی بخش سیال می باشد که از طریق چرخ دنده, سیال یا مایعات را انتقال می دهد که به دو شکل چرخ دنده خارجی و داخلی تولید می شود. همچنین این پمپ به علت وجود مقدار ثابت و مشخصی از مایع را که در سیکل جا به جا می کند در دسته پمپ های جا به جایی مثبت قرار می گیرد.

  • پمپ لوب

پمپ گوشواره ای یا پمپ لوب در صنایع مختلف مانند شیمیایی, دارویی, بیوتکنولوژی, غذایی و کاغذسازی به کار می رود. همچنین دلیل کاربرد مختلف این نوع پمپ ها قابلیت اطمینان, کیفیت بالا از لحاظ بهداشتی و مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی در مکان های بخار می باشد.

  • پمپ پره ای

پمپ پره ای یا پمپ وین جزء پمپ های روتاری یا جا به جایی مثبت می باشد که از نظر کارکرد شباهت زیادی به پمپ دنده ای دارد. طوری که پره ها روی روتوری نصب شده و داخل حفره قرار می گیرد. همچنین برای حفظ ارتباط بین دیوارهایی که پمپ در حال گردش است ساخت پره های در طول های مختلفی انجام می گیرد. البته از پمپ های پره ای بیشتر در پمپ های هیدرولیک با فشار بالا, سوپرشارژ و سیستم های قدرتی استفاده می شود.

  • پمپ پیشرونده خلاء

پمپ اسکرو یا ماردونی نام دیگر پمپ پیشرونده خلاء است که به وسیله حفره های گسیخته که در سطح روتور مارپیچ وجود دارد سیال یا مایع را به شکل پیشبرد جا به جا می کند. سپس نرخ جریان حجمی هماهنگ با سرعت گردش روتور شکل می گیرد. در نتیجه این نوع پمپ جهت اندازه گیری سیالات یا مایعات و پمپاژ سیال ویسکوز گزینه مناسبی می باشد.

  • پمپ پیش رس

محفظه مکش در پمپ پیش رس بزرگتر از بخش تخلیه است. بنابراین در محفظه ی مکش شده افت فشار رخ می دهد که سیال یا مایع آسان تر وارد پمپ خواهد شد. حال اگر بخش تخلیه کوچکتر باشد سیال یا مایع با سرعت بیشتری رانده می شود. با روشن شدن پمپ، پروانه سیال یا مایع از بخش دهانه مکش به قسمت خروجی هدایت می کند.

  • پمپ اسکرو

این نوع پمپ جزء پمپ های جابجایی مثبت می باشد که با هر بار دور گردش، حجم معینی از سیال یا مایع را جا به جا می کند. حال با افزایش سرعت دورانی, آبدهی مایع افزایش خواهد یافت. همچنین سرعت چرخش پمپ در کل پمپ های اسکرو با در نظر گرفتن ویسکوزیته سیال مشخص می شود. بنابراین با افزایش ویسکوزیته پایین ترین سرعت جهت گردش انتخاب می شود.

نصاب پمپ آب اصفهان

نصاب پمپ آب اصفهان

انواع پمپ آب اصفهان رفت و برگشتی

انتقال انرژی در پمپ آب دورانی به شکل دوره ای یا پریودیک انجام می گیرد و نیروی محرکه ی آنها از طریق الکتروموتور تامین می شود. همچنین پیستون داخل سیلندر پایین و بالا حرکت می کند. در نتیجه عملکرد سیستم به گونه ای است که با حرکت پیستون به یک طرف داخل سیلندر مکش به وجود می آید و سیال از طریق یک دریچه به سمت داخل حرکت می کند. به محض برگشت پیستون سیال مکیده شده از طریق دریچه ای دیگر به سمت بیرون رانده خواهد شد.

نصاب پمپ آب اصفهان

شرکت نوید پمپ نمایندگی فروش پمپ آب خانگی و صنعتی و انواع بوستر پمپ با داشتن بهترین کارشناس نصاب پمپ آب اصفهان آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز شهر اصفهان می باشد.

فروشگاه پمپ آب اصفهان

آدرس فروشگاه پمپ آب اصفهان به شرح زیر می باشد:

دفتر فروش : اصفهان خیابان سروش جنب بانک مسکن

این شرکت در اصفهان,اتوبان شهید آقابابایی, پل تمدن،خیابان شهید خزائی,کوچه کوشش پلاک ۱۰۸ می باشد.

تلفن تماس: ۱۸-۳۴۴۷۲۷۱۰-۰۳۱ , ۳۵۵۵۳۶۹۳-۰۳۱ , ۰۹۹۰۲۸۲۹۴۵۰

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]