موتور پمپ لجن کش بنزینی

موتور پمپ لجن کش بنزینی

موتور پمپ لجن کش بنزینی

موتور پمپ لجن کش بنزینی به لحاظ کاربری و عملکرد مشابه پمپ های کف کش است و از نوع پمپ های گریز از مرکز مستغرق به شمار می رود. این پمپ ها را می توان به منظور پمپاژ مایعات و سیالات دارای املاح, فیبر و… مورد استفاده قرار داد. نوید پمپ عرضه کننده رسمی انواع موتور پمپ لجن کش و پمپ آب خانگی, بوستر پمپ و دیگر انواع پمپ است و این محصولات را با قیمتی بسیار مناسب و اقتصادی در اختیار شما همراهان گرامی قرار می دهد.

شما می توانید به منظور دریافت مشاوره پیش از خرید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

خرید بوستر پمپ و لجن کش

بوستر پمپ

همانطور که گفته شد این محصولات در مکان های مختلف وظیفه پمپاژ مایعاتی را به عهده دارند که حاوی فیبر, املاح و سایر ذرات جامد هستند. هرچه سیالاتی که قرار است پمپاژ شوند غلظت بیشتری داشته باشند, دور موتور این پمپ ها نیز کاهش می یابد اما در حالت عادی دور الکتروموتور این محصولات حداقل 900 و حداکثر 3000 دور در دقیقه می باشد.

پمپ های لجن کش در 2 نوع تک فاز و سه فاز نیز موجود می باشند که با توجه به کاربری که مشتری از آن انتظار دارد در بدنه های برنزی, چدن و استیل تولید و عرضه شده اند. رایج ترین استفاده از پمپ ها, پمپ های چاه های آب و فاضلاب هستند که حاوی ذرات ریز و درشت جامد و ذرات معلق می‌ باشند. برای خرید این محصولات نیاز است تا چندین فاکتور مهم را در نظر داشته باشید که نوید پمپ اسپادان در ادامه مقاله به آن اشاره خواهد کرد.

شما برای دریافت راهنمای خرید بوستر پمپ و دریافت مشاوره پیش از خرید و بهره مندی از بسیاری از خدمات مجموعه نوید پمپ اسپادان, می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه فرمایید. برند پنتاکس یکی از معروف ترین برند های پمپ در دنیا می باشد. حال مجموعه نوید پمپ اسپادان فرصت خرید بوستر پمپ آبرسانی پنتاکس را در اصفهان نیز به خریداران ارائه می دهد.

نکات خرید پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش در انواع مختلف شناور و عمودی موجود هستند که به لحاظ کاربری و طراحی بدنه دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند. با این حال عمدتا از این محصولات به منظور انتقال و جابه جایی فاضلاب, سیالات حاوی ذرات معلق, آب گل آلود, پساب صنعتی, سیالات خورنده, سیالات حاوی ذرات سایشی و… استفاده می شود. در تمامی مدل ها برای آنکه موتور پمپ لجن کش به درستی عمل کند باید پیش از خرید آن به چند فاکتور توجه کنید.

  • ارتفاع یا هد

همانطور که گفته شد پمپ های لجن کش به لحاظ عملکرد, درست مانند پمپ های کف کش عمل می کنند بنابراین در هنگام خرید پمپ لجن کش, ارتفاع یا هد نیز یکی از فاکتور های مهم محسوب می شود. مواردی از جمله پایین ترین نقطه قرارگیری لجن کش, بالاترین نقطه انتقال سیالات و اصطحکاک سیالاتی که درون لوله قرار دارند همگی در تعیین هد یا ارتفاع پمپ نقش دارند. همواره در نظر داشته باشید ارتفاع لجن کش را بیشتر از ارتفاع واقعی در نظر بگیرید.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پمپ های کف کش, می توانید به وب سایت مجموعه نوید پمپ اسپادان مراجعه فرمایید. پمپ کف کش برای استفاده در چاه ها با اعماق مختلف مناسب می باشد. شما می توانید انواع این پمپ را برای اعماق و کاربری های مختلف از مجموعه نوید پمپ اسپادان خریداری فرمایید.

موتور پمپ لجن کش بنزینی

موتور پمپ بنزینی

  • قطر لوله

قطر خروجی لوله لجن کش یکی دیگر از فاکتور های بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید چرا که رابطه مستقیمی میان دبی با قطر وجود دارد. برای محاسبه دبی لجن کش نیز فاکتور هایی نظیر مدت زمان تخلیه سیال و حجم آن در نظر گرفته می شود. در صورتی که می خواهید از وارد آمدن آسیب به لجن کش جلوگیری کنید, بهتر است لوله کشی را تا حدود 2 متر متناسب با سایز خروجی پمپ انجام داده و سپس اقدام به تغییر قطر آن کنید.

  • جریان برق

در صورتی که لجن کش از نوع برقی باشد باید به جریان و ولتاژ آن نیز توجه کنید. این محصولات در انواع تک فاز و سه فاز موجود می باشند. در موتور پمپ لجن کش بنزینی نیاز به در نظر گرفتن این موضوع نمی باشد.

  • فلوتر یا قطع کننده

در مکان هایی که حجم سیال بسیار کم باشد و قطع شدن جریان آن منجر به عدم کار کردن پمپ و سوختن پمپ شود از تجهیزات قطع کن یا فلوتر استفاده می شود.

  • پروانه

انتخاب نوع پروانه پمپ به عواملی نظیر میزان ذرات معلق و جامد موجود در سیال, میزان خورندگی و اسیدی بودن سیال و… بستگی دارد. بر اساس این عوامل می توان نوع و جنس پروانه این دستگاه را انتخاب نمود.

در صورتی که موتور پمپ از نوع بنزینی باشد باید ظرفیت مخزن سوخت و میزان مصرف سوخت را نیز در نظر داشته باشید.

موتور پمپ لجن کش بنزینی

موتور پمپ بنزینی

نگهداری از موتور پمپ لجن کش بنزینی

پمپ های لجن کش از اجزایی نظیر بدنه, دهانه ورودی و خروجی, پروانه, سیم پیچ, خازن, استاتور و… تشکیل شده اند و پس از نصب, نیاز به نگهداری دارند تا پمپ در هر وضعیتی بتواند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. از آنجایی که این پمپ ها به منظور پمپاژ مایعاتی مورد استفاده قرار می گیرند که حاوی ذرات معلق, فاضلاب, آب های گل‌آلود و… هستند, در این بخش با نکاتی آشنا می شوید که رعایت آنها منجر به افزایش عمر مفید پمپ و بهبود عملکرد موتور پمپ می گردد.

  1. در نظر داشته باشید به منظور حمل پمپ نباید از کابل برق استفاده کنید.
  2. از آنجایی که موتور پمپ لجن کش بنزینی درون بلبرینگ شیار عمیق قرار گرفته است, بهتر است به طور مرتب این شیار ها را با گریس پر نمایید.
  3. بعد از4000 ساعت کارکرد پمپ به منظور ارائه عملکرد بهتر و همچنین افزایش عمر دستگاه باید روغنی که در پمپ استفاده شده را تعویض نمایید.
  4. به منظور خاموش کردن و یا راه اندازی پمپ توصیه می شود از تجهیزات کنترلی و یا تابلو برق استفاده کنید.
  5. اطمینان حاصل کنید سیم های برق و سیم ارت به درستی متصل شده باشند.
  6. در صورت هرگونه آسیب دیدگی موتور یا پمپ سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.
  7. در هنگام بروز مشکل و اقدامات برای تعمیر, حتما جریان برق را قطع کنید.

قیمت موتور پمپ لجن کش بنزینی

لجن کش

موتور پمپ بنزینی

موتور پمپ لجن کش بنزینی همانطور که از نام آن پیداست از بنزین به عنوان سوخت استفاده می کند. همین امر سبب می شود تا قیمت آن در مقایسه با سایر محصولات کمی متفاوت باشد. علاوه بر این, فاکتور های مهم دیگری نیز وجود دارند که به طور مستقیم روی قیمت موتور پمپ تاثیر دارد.

این موارد عبارتند از: شرکت و برند سازنده, شرایط کارکرد پمپ, عمق مکش, درایو موتور, ظرفیت مخزن سوخت و میزان مصرف سوخت در هر ساعت, ابعاد و… . از این رو بهتر است پیش از خرید لجن کش بنزینی, مشاوره‌های لازم در مورد این محصولات را دریافت کنید.

مجموعه نوید پمپ عرضه کننده انواع موتور پمپ و بوستر پمپ با بهترین کیفیت و قیمت تضمینی می باشد. شما همراهان گرامی می توانید به منظور استعلام قیمت پمپ لجن کش بنزینی, دریافت مشاوره پیش از خرید و یا ثبت سفارش خرید این محصول با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *