بوستر پمپ

برد بوستر پمپ

برد بوستر پمپ

به منظور آنکه بتوان روند افزایش فشار آب را به شکلی کاملا هوشمند و بهینه انجام داد، در کنار بوستر پمپ, یک قطعه الکترونیکی به نام برد بوستر پمپ تعبیه می‌شود. بسیاری از دستورهای مربوط به شروع یا پایان فعالیت پمپ توسط این برد یا کنترلر انجام می‌گیرد و موظف هستند تا فشار آب را در مقدار مشخصی نگه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در نوید پمپ همراه باشید.

قیمت کنترلر بوستر پمپ

برد بوستر پمپ

برد بوستر پمپ

 

حتما برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام دوش گرفتن و یا شستن ظرف‌ها، افت فشار آب را به شکلی واضح حس کرده باشید. در چنین مواقعی نیاز است تا به کمک یک بوستر پمپ، این مشکل را برطرف نمود. بوستر پمپ‌ ها دستگاه‌ هایی هستند که با کمک انرژی مکانیکی، وظیفه دارند تا فشار لازم برای انتقال مایعات به ارتفاعات بالاتر را فراهم کنند.

عوامل مختلفی می‌توانند سبب کاهش فشار آب در مجتمع‌ های مسکونی شوند. برای مثال جاذبه زمین یکی از این دلایل است. هرچه ساختمان دارای تعداد طبقات بیشتری باشد روند آب‌رسانی به طبقات بالاتر ساختمان به دلیل جاذبه زمین با مشکل همراه خواهد بود.

علاوه بر این، دور بودن ساختمان از منبع آب و قطر لوله‌های آب نیز از جمله موارد موثر بر روی کاهش فشار آب هستند. گاهی اوقات ممکن است منطقه مورد نظر دارای فشار آب کم باشد که در این صورت مشخص می‌شود تمامی تجهیزات به درستی کار می‌کنند.

در کنار تمامی این موارد باید گفت تعداد انشعابات درون ساختمان نیز بر روی کاهش فشار آب تاثیر دارند. هرچه تعداد آنها بیشتر باشد طبیعتا افت فشار آب در ساختمان محسوس‌ تر خواهد بود.

بوستر پمپ‌ ها دارای انواع مختلفی از جمله دور ثابت، دور متغیر و دور ثابت برای آتش نشانی هستند که می‌توان هریک از آنها را با توجه به کاربری که از آنها انتظار دارید انتخاب کنید اما در نهایت وظیفه تمامی آنها افزایش فشار آب تا سطح مطلوب و ثابت نگه داشتن آن است. برای اطلاع از قیمت کنترلر بوستر پمپ با ما تماس بگیرید.

حل مشکل افت فشار

بوستر پمپ

بوستر پمپ

  • مناطقی که دارای افت فشار آب هستند.
  • مجتمع‌هایی با تعداد طبقات زیاد و یا مجتمع‌هایی که روی ارتفاع بنا شده‌اند.
  • مناطقی که فشار آب ثابتی ندارند (تغییر فشار آب در ساعات مختلف روز)
  • مکان‌ های عمومی
  • مجتمع‌ ها و منازلی که در انتهای خط لوله آب قرار گرفته‌اند.

یک بوستر پمپ از اجزایی نظیر  الکتور موتور، پروانه و پمپ، کلکتور های ورودی و خروجی، تابلوی برق و کنترل تشکیل شده است. از میان این تجهیزات نقش برد بوستر پمپ از سایر بخش‌ها بیشتر حائز اهمیت است چرا که عملکرد آن سبب می‌شود تا فرایند افزایش فشار آب کاملا هوشمند و بهینه انجام شود.

برد بوستر پمپ چیست؟

کنترلر بوستر پمپ

کنترلر بوستر پمپ

همانطور که کمی قبل اشاره کردیم، فشار آب در نواحی مختلف ممکن است به دلایلی از جمله دور بودن از منبع آب، قرارگیری در انتهای خط لوله‌کشی، جاذبه زمین، زیاد بودن تعداد طبقات ساختمان و یا تعداد انشعابات ممکن است به شکلی محسوس دچار افت شود.

در چنین حالتی نیاز است تا با تهیه یک بوستر پمپ نسبت به رفع این مشکل اقدام نمود. این دستگاه‌ها از بخش‌های مختلفی نظیر مخزن، پروانه‌ها، موتور و… تشکیل شده‌اند که در کنار یکدیگر وظیفه دارند تا برای مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی، آبیاری و… فشار آب مطلوبی را فراهم کنند.

برای اینکه تامین فشار آب به شکلی مطلوب، بهینه و البته هوشمند انجام گیرد نیاز است تا از برد بوستر پمپ که با نام کنترلر بوستر پمپ نیز شناخته می‌شود استفاده نمود. این قطعه الکترونیکی وظیفه کمک‌رسانی به سیستم تاسیساتی بوستر پمپ را بر عهده دارد.

دلیل نیاز بوستر پمپ به برد

در حالتی که ساختمان مورد نظر شما یک مجتمع بسیار بزرگ اداری، تجاری، مسکونی یا صنعتی باشد که برای تامین فشار آب آن نیاز به بیش از یک موتور پمپ باشد در چنین حالتی از برد یا کنترلر استفاده می‌گردد.  در این پروژه‌های بزرگ، عدم استفاده از این بردهای هوشمند می‌تواند مشکل جدی در فرایند تامین فشار آب ایجاد کند.

این موضوع سبب می‌شود تا بوستر پمپ قادر به ارائه عملکردی بهینه و مطلوب نباشد و یا از آنجایی که پمپ برای تامین فشار آب و آب‌رسانی از حداکثر توان خود استفاده نمی‌کند ممکن است سیستم آب رسانی را با آسیب‌ های جبران‌ناپذیری روبه‌رو کند. برای روشن‌ تر شدن اهمیت این موضوع این مثال را در نظر بگیرید.

تصور کنید که در یک مجتمع مسکونی، 3 پمپ به منظور تامین فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمان‌هایی که فشار آب در وضعیت مناسبی قرار دارد تنها یکی از پمپ‌ها شروع به کار کرده و متحمل فشار خواهد شد. در این وضعیت، فقط یکی از پمپ‌ها کار می‌کند و دو پمپ دیگر، اصلا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند یا فشار وارده به آنها بسیار کم است.

در این حالت عملکرد تنها یک پمپ و تحمل فشار توسط آن سبب می‌شود تا پمپ با تحمل فشار زیاد در مدت کوتاهی بسوزد. همچنین موتور دو پمپ دیگر که در وضعیت تقریبا بلا استفاده قرار دارند نیز در مدت طولانی دچار آسیب‌ های جدی خواهند شد. در چنین وضعیت‌هایی وجود یک برد هوشمند می‌تواند به خوبی شرایط را مدیریت کرده و از آسیب دیدن تجهیزات پمپ نیز جلوگیری کنند.

قیمت و خرید برد یا کنترلر بوستر پمپ

خرید بوستر پمپ

خرید بوستر پمپ

کنترلرهای بوستر پمپ دارای انواع مختلفی هستند که می‌توانند با در نظر گرفتن کاربری که از آنها انتظار می‌رود انتخاب شوند. برخی از مدل‌ها دارای قابلیت‌هایی از جمله ران کردن چند پمپ با یک اینورتر، شناسایی و تشخیص پمپ‌های خراب، قابلیت changeover، قابلیت رمز گذاری سطحی و هستند که به طور مستقیم بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر خواهند داشت.

برای آنکه بتوانید بهترین برد بوستر پمپ را خریداری کنید نیاز است تا در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید. کارشناسان ما در نوید پمپ، آماده ارائه مشاوره و اطلاعات لازم در این زمینه به شما همراهان گرامی می‌باشند. شما می‌توانید به منظور دریافت لیست قیمت محصولات، کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، خرید و ثبت سفارش خود با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

برخی محصولات ما

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *